France Arhar osebna vs. digitalna komunikacija in zaupanje

Uspešna digitalna komunikacija sledi človeški psihologiji

Imate 24-urno povezavo z ‘wifi-jem’?

Ali ste na Facebooku?

Kaj pa na LinkedInu?

Morda na Twitterju?

(No, mimogrede, se kaj vidimo…)

Potem se zagotovo sprašujete, kako v digitalnem svetu ustvariti zaupanje vaših strank v vaše podjetje, blagovno znamko, storitve, produkte, vodstvo.

To vprašanje je namreč popolnoma na mestu, saj ostaja ključno za uspešno prodajo in poslovanje.

Čeprav to vprašanje ostaja že stoletja ali tisočlejta, če hočete, se nam zdi kot da smo vedno znova na odprtem morju, ko plujemo in plujemo, pa kar ne pridemo do obale.

Ko se nam je že zdelo, da smo pred kratkim obvladali situacijo, se je pojavil digital, ki spominja na odprto morje, na katerem smo prepuščeni vetrovom in viharjem, ki jih nepredvidljivo prinese.

A ni treba, da je tako!

Pred kratkim sem namreč klepetala s svojim nekdanjim šefom dr. Francetom Arharjem, pa je beseda nanesla na moje delo in o tem, kako je v zadnjih nekaj letih internet drastično spremenil delo nas piarovcev oz. komunikatorjev.

Če pomislim pri sebi, sem v zadnjih letih svoje znanje in izkušnje iz 13-letnega dela v marketingu in odnosih z javnostmi za ugledna slovenska podjetja drastično nadgradila z multimedijskimi in digitalnimi izkušnjami.

Dr. Arhar se je strinjal s tem, da tudi sam opaža, da njegovi kolegi postajajo vse bolj soodvisni od raznih digitalnih pripomočkov. Tako zelo odvisni, da so brez njih že popolnoma izgubljeni.

Pa sem dobila idejo, da najin pogovor na to temo nadaljujeva ob naslednji priložnosti pred kamero za Fenomenino najnovejšo TV oddajo o komunikacijah Kontekst.

Dr. Arharju sem sicer pozabila omeniti, da bo šlo za videointervju, saj sem rekla samo intervju. A ko sva se srečala v njegovi pisarni na Združenju bank Slovenije, ki ga sedaj vodi, ob pogledu na kamero in novico, da bomo snemali, ni niti malo okleval.

To me je spomnilo na čase, ko sva skupaj delala v Unicredit banki, in sem vedno občudovala nekatere njegove navade, ki so bile zanj značilne, a že takrat nekoliko pozabljene med mojimi mladimi sovrstniki.

Ena od teh je bila, da se je zelo rad ob posebnih priložnostih (kot so rojstni dnevi, rojstvu otrok, poroke…) spomnil na svoje sodelavce in poslovne partnerje ter jim poslal lastnoročno napisano voščilo.

Prav tako je zelo dobro obvladal svojo organizacijo časa, ki ji niso vladali mobilni telefoni in računalniki.

Občudovanja vredni pa so bili tudi njegovi govori. Vedno je predaval brez listka in z glave. Pri čemer je v spominu držal ogromno količino informacij. 

Na sestankih je vedno znova presenečal s zakladnico podatkov, ki jih je stresal iz rokava in med sodelavci poženjal občudovanje, ko se je spremenil v pravo enciklopedijo, ki je vključevala tako zgodovinske letnice, ekonomsko-gospodarske mejnike v razvoju, kulturne odlomke iz najrazličnejših knjih, do utemeljiteljev psihologije ali preprostih življenjskih resnic.

Sam je tehnologijo sicer uporabljal, a ni pozabil na fizične in analogne povezave ter odnose s soljudmi. V svojo komunikacijo je vključil dušo, ko je le bilo mogoče in kolikor mu je čas dopuščal.

 

Zato me je toliko bolj zanimalo, kakšen je pogled človeka, ki mu tradicija in kakovost veliko pomenita, na sodobne komunikacije ob vsej tej tehnologiji in digitalnosti. Človeka z dolgoletnimi izkušnjami v komunikacijah kot tudi v poslovnem svetu in bogato strokovno podlago.

Iz leta v leto vse bolj ugotavljam, da ne smemo pozabiti svojih korenin in tradicionalnih navad, ko spoznavam, kakšno bogato doto sem dobila od vseh mojih preteklih izkušenih nadrejenih, se mi zdi pomembno starejše in modrejše generacije povprašati o njihovih izkušnjah.

Najboljše ideje, projekti in rešitve nastajajo, ko se uspešno povežeta preteklost in prihodnost.

Saj kot sva ugotovila z dr. Arharjem zaupanje do produktov, storitev ter njihovih izvajalcev (ki je temelj za nakup ali sodelovanje) ne sodi na področje digitalne tehnologije, temveč v človeško psihologijo.

Naša psiha pa se ni dosti spremenila skozi zgodovino. Tehnologija je zaenkrat še najbolj vplivala na naše navade.

Oglejte si, kaj je več o tem povedal dr. France Arhar v današnjem videointervjuju:

 

Dr. France Arhar je nekdanji prvi guverner Banke Slovenije, predvsem pa velik bančni strokovnjak, bivši predsednik uprave UniCredit banke v Sloveniji in sedanji direktor Združenja bank Slovenije. Kot pomembna osebnost v slovenskem gospodarskem in delno političnem prostoru je tudi odličen retorik in odprt komunikator.

Ker ima ogromno izkušenj in dolgo kilometrino tudi na področju komunkacij, javnega nastopanja in govorništva, samo ga tokrat povabili v goste na to temo.

Zanimalo nas je, kako vidi sodobne komunikacije v primerjavi z značilnostmi komunikacij v njegovi mladosti. Kakšen je po njegovem vpliv digitalnih tehnologi na to, kako danes komuniciramo.

Izpostavil je veliko zanimivih izhodišč, kot so:
– po njegovem mnenju je bila v komunikacijah narejena največja revolucija pri prenosu informacij v 19. stoletju, ko sta bila izumljena telegraf in telefon, ki sta dejansko skrajšala prenos infomacije iz nekaj dni na trenutek;
– opozoril je na pomen kritičnosti do informacij, ki jih prejemamo: zastavljati si moramo vprašanje – ali imamo dovolj znanja in objektivnosti za presojanje posamezne informacije;
– kljub sodobni digitialni tehnologiji ne smemo pozabiti na osebni stik, ki je tudi najbolj pristen in prepričljiv (elektronska sporočila naj čim večkrat nadomesti osebni stik);
– ne smemo se zanašati le na digitalne pripomočke, temveč je pomembno, da se v vsebino tudi poglobimo in si več informacij tudi sami zapomnimo;
– osnovne stvari v svojem bistvu ostajajo enake, ne glede na to ali so stare 1000 let ali so od danes.

Hkrati nas je opozoril na stvari, ki ostajajo pomembne kljub navidezni nepomembnosti in si jih zato ne bi smeli privoščiti pozabiti, saj so ključne pri gradnji odnosa s stranko in prepričljivosti tudi v digitalnih komunikacijah.

Še več svojih skrivnosti za prepričljivo in uspešno komunikacijo, pa razkriva v videointervjuju.

Kakšno pa je vaše razmerje med digitalno in osebno komunikacijo – katera prevladuje?

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>