Promocija mobilne aplikacije

Učinkovita promocija mobilne aplikacije, za čim večji doseg potencialnih uporabnikov

Mobilne aplikacije so trenutne vroče žemljice na trgu. To nas ne preseneča, saj na lastni koži lahko občutimo, kako smo na eni strani vse bolj navezani na svoje mobilne pametne telefone ali tablice, na drugi strani pa želimo biti do informacij in ljudi povezani prek različnih kanalov. Z uporabo aplikacij, ki se nahajajo na teh naših najljubših pripomočkih, tako odkrivamo lepote njihovih funkcionalnosti, saj nam pomagajo reševati najrazličnejše težave: od tega, da z njihovo pomočjo ostajamo organizirani, bolj produktivni, povezani s svojim poslovnim in zasebnim omrežjem, do tega da nam omogočajo zabavo, izobraževanje in še marsikaj.

 

Kljub temu je mogoče po kuloarjih zaslediti tudi govorice, da je trg aplikacij že preživel svoje zlate čase. A na drugi strani podatki raziskovalnih hiš (kot je Forrester Research) mobilnim aplikacijam še vedno napovedujejo nadaljnjo rast in inovativnost, saj je za leto 2015 njegova vrednost ocenjena na kar 38 millijonov dolarjev.

 

Aplikacije tako predstavljajo odlično poslovno priložnost, saj je bilo do leta 2014 naloženih kar 138 milijard aplikacij. To je skoraj 115 odstotkov več v primerjavi z letom 2012. Razvijalci s pridom izkoriščajo povečano povpraševanje uporabnikov po aplikacijah, kar se lepo odraža v njihovih prihodkih (mesečni prihodki razvijalcev). Učinkovita promocija aplikacije pa je zaslužna, da nekatere poznamo bolj kot druge.

 

Sedanji trendi kažejo, da je prihodnost vse bolj na strani pametnih in hibridnih aplikacij, ki bodo omogočale uporabo prek različnih naprav in operacijskih sistemov ter se bodo združevale z oblakom. Obetavne priložnosti pa se že ponujajo tudi aplikacijam v medicinske namene. Že zdaj obstajajo aplikacije za spremljanje svoje diete, menstruacije, nosečnosti in nenazadnje merjenje sladkorja v krvi. Po napovedih poznavalcev pa se odpirajo celo možnosti v kirurgiji, ko bi si kirurgi med operacijami na primer lahko pomagali celo z očali Google glass.

 

Kakor koli vsaka nova aplikacija za svoj uspeh potrebuje svojo prepoznavnost in čim večji doseg svojih potencialnih uporabnikov. Z drugimi besedami ključna je učinkovita promocija mobilne aplikacije in strateška komunikacija oziroma dober marketing.

 

 

Najboljša marketinška strategija za promocijo mobilne aplikacije

 

Za promocijo mobilne aplikacije se odlično obnese strategija vsebinskega marketinga, ki najbolje pokrije glavne komunikacijske cilje, kot so:

  • Aplikacijo uspešno uvrstiti v najbolj znane spletne trgovine.
  • Aplikacijo predstaviti ciljnim javnostim.
  • Vzpostaviti prepoznavno blagovno znamko aplikacije in podjetja.
  • Vzpostaviti in ustrezno razvijati skupnost uporabnikov in jih ustrezno podpirati v vseh fazah.
  • Ustvariti in ohranjati dolgoročno pozitivno poslovanje na segmentu mobilnih aplikacij.

 

Z metodami vsebinskega marketinga tako glavni poudarek namenimo ustvarjanju kakovostne vsebine, ki je tudi glavni temelj optimizacije, hkrati pa se na ta način lahko najbolje povežemo s potencialno ciljno skupino, saj takšna komunikacija ni moteča in vsiljiva za našo ciljno skupino. Tako lahko dosežemo največje povračilo investicije. Takšna komunikacija in promocija nam omogočata personalizacijo (po metodi: bolje ko spoznamo naše uporabnike, bolj lahko sporočila in komunikacijo prilagodimo njihovim potrebam) in uporabo različnih kanalov za distribucijo vsebine (tam kjer se naši uporabniki nahajajo in so pripravljeni na interakcijo z nami).

Pozornost na trgu lahko aplikacija najbolje pritegne s pripovedovanjem zanimivih življenjskih zgodb skozi vsebine, ki predstavijo, kako lahko aplikacija uporabnikom olajša življenje. Predvsem takšnih, s katerimi se ljudje identificirajo in so za njih zanimive. Uporabniki so namreč egoistični in želijo slišati stvari, ki so za njih zanimive, ne tistih, ki jih podjetje želi vriniti. Zato je to še posebej pomembno v fazi pritegovanja pozornosti. Dobra priložnost je tudi povezovanje z avtoritetami oz. vplivnimi ljudi na področju, ki ga aplikacija pokriva – s tako imenovanimi »VIP-ovci«. Pri celotni komunikaciji pa je pomembno tudi ustvarjanje značilnega tona, ki je prepoznaven za samo aplikacijo in podjetje.

 

Marketinško strategijo je v tem primeru obvezno treba dopolniti tudi z ASO – optimizacijo za trgovine z aplikacijami in najsodobnejšimi, digitalnimi odnosi z javnostmi (sem sodijo najrazličnejše javnosti, med drugim tudi mediji), s katerimi je potrebno vzpostaviti čim boljše 2-smerno sodelovanje.

 

Konkretni koraki za implementacijo marketinške strategije:

 

  1. Promocija mobilne aplikacije se začne s preučevanjem naše ciljne skupine, da sploh spoznamo, s kom imamo opravka in kakšne so značilnosti naše idealne stranke.
  2. Sledijo koraki za pritegovanje pozornosti:
    • Kakovostna in učinkovita oblikovna zasnova
    • Spletna stran – optimizacija, v smislu, da stran na pravi način nagovarja našo idealno stranko ter hrkati rangira našo stran visoko v iskalnikih.
    • Video marketing
    • Blog – ki ga razumemo kot vzpostavljanje pravih novic, ki so najboljši način, da pritegnejo obiskovalce na našo stran. Vsebina mora biti poučna, da obiskovalce izobražuje in rešuje njihove težave ter odgovarjala na njihova vprašanja. Vsebina iz bloga prav tako doda svoj velik prispevek za dobro uvrstitev v iskalnikih.
    • Družbeni mediji – eden od učinkovitih kanalov za distribuiranje izvrstne vsebine iz našega bloga in za vzpostavitev digaloga z našimi potencialnimi strankami. Hkrati omogočajo poosebitev oz. personalizacijo naše blagovne znamke oz. aplikacije. Nenazadnje tudi komunikacija na družbenih medijih prispeva k optimizaciji naše vsebine na iskalnikih.
    • Ključne besede in optimizacija (SEO) – naša ciljna skupina pogosto začne svoj nakupni process na samih iskalnikih, kamor vpiše svojo težavo, za katero si želi najti rešitev. Zato mora biti velik poudarek tudi na analitični izbiri ključnih besed, optimizaciji spletnega mesta, ustvarjanju vsebin okoli omenjenih besed ali besednih zvez, ki jih naša idealna stranka išče.
    • Optimizacija za trgovine z aplikacijami (ASO) – s pomočjo Googlovega orodja za ključne besede Adwords identificiramo ključne besede, besedne zveze ali termine, ki jih ljudje najpogosteje iščejo. Prav tako pa bi si tudi tu prizadevamo za vzpostavljanje povezav na družbenih omrežjih, saj to doprinese k avtoriteti razvijalca aplikacije. Spodbujanje k posredovanju mnenj uporabnikov, v zameno za dobro ponudbo (podaljšana brezplačna uporaba…).
    • Plačljivo online oglaševanje – kot podpora promociji (zakup ključnih besed Adwords, oglaševanje z bannerji, Mobile App Tracking), kasneje lahko ta del zmanjšamo ali opustimo in nadaljujemo z organskim ohranjanjem prepoznavnosti.
    • Postavitev mikrostrani (glede na področje, ki ga aplikacija pokriva), vendar je to povezano z dodatnimi stroški in delovnimi napori, zato je treba dobro premisliti.
    • Odnosi z javnostmi (PR) – gostujoče objave (v najrazličnejših časopisih, blogih), sporočila za medije, priprava gradiv za medije
    • Promocija skozi obstoječe kanale podjetja (poslovni partnerji…)

 

  1. Pretvorba naključnih obiskovalcev v interesente, ki pustijo svojo kontaktno informacijo (e-naslov) – kar pomeni, da jim je treba pustiti v zameno nekaj, kaj je v njihovih očeh vrednega (kot so e-knjige, webinar, whitepaper, seznami z nasveti…):
    • E-mail marketing – učinkovit način za pridobvanje vpisanih interesentov. Izgradnja e-novičnika (newslettra) z uporabnimi informacijami za naše idealne stranke.
    • Poziv k akciji – gumbi ali povezave, ki uporabnika spodbudijo k določeni aktivnosti (free E-book, udeleži se webinarja…)
    • Pristajalne strani – strani na katerih obiskovalec pristane, ko se odzove pozivu k akciji. Na teh straneh so zožane informacije, ki so omejene na izpolnitev obljube, zaradi katere je prišel, in kjer lahko pusti svoje kontakte naši prodajno-marketinški službi, da lahko z njim začne pogovor.
    • Formularji za prijavo kontaktnih podatkov – njihova optimizacija, da čim bolj olajšajo ta korak.
    • Kontakti – upravljanje z bazo e-kontaktov, da jo pretvorimo v naše redne zadovoljne stranke, ter da je naša komunikacija z njimi čim bolj preprosta in učinkovita.

 

  1. Pretvarjanje interesentov za naše rešitve v naše stranke:
    • Upravljanje z vpisanini interesenti (CRM), da pripeljemo skozi lijak tiste, ki bodo postali stranke
    • E-naslovi – redno obveščanje vpisanih interesentov o uporabnih vsebinah v prizadevanju za graditev zaupanja in v lajšanju odločitve za nakupni proces
    • Marketinška avtomatizacija – prilagoditev sporočil glede na faze in potrebe posameznega vpisanega interesenta.
    • Analiza kakovosti povezave med marketingom in prodajo.

 

  1. Podpora in komunikacija z obstoječimi strankami, da bi postali naši promotorji:
  • Različni nadgrajeni Pozivi k akciji, glede na značilnosti stranke.
  • Uporaba različnih družbenih omrežij, ki nam lahko služi kot uporabniški servis v živo.
  • Zagotovitev uporabne vsebine za obstoječe uporabnike, da bodo lažje dosegli svoje cilje, ter da jim predstavimo novosti, ki so za njih zanimive.

 

Dogovor s proizvajalci mobilnih telefonov

 

Dodatna odlična strategija, ki ima lahko velik vpliv na še boljše poslovne rezultate, je tudi dogovor s proizvajalci mobilnih telefonov. Za dolgoročni uspeh aplikacije so trdna partnerstva in povezave eden ključnih momentov. Gre za vzajemni uspeh povezanih podjetij. Tega se uspešna podjetja dobro zavedajo, saj si s tem povečajo možnosti za promocijo in doseganje najrazličnejših segmentov potencilanih strank.

Da bi bili dogovori uspešni, je pomembna tudi predhodna promocija podjetja, ki v partnerstvo vabi uglednega proizvajalca mobilnih telefonov, saj bo tako slednje prej prepoznalo dodatne koristi in tudi večjo kredibilnost proizvajalca aplikacije.

Vsekakor pa je pomembno prej okrepiti prisotnost podjetja v spletu in pri ciljnih javnostih.

 

Razlike med trženjem aplikacij s področja razvedrila in zabave v primerjavi s poslovnimi aplikacijami

 

Glavna razlika je v tem, da aplikacije s področja razvedrila in zabave omogočajo bolj sproščeno komunikacijo, medtem ko je pri aplikacijah za produktivnost pri poslovanju in delu ton bolj strokoven in zadržan. Za poslovne aplikacije je tako pomembnejša izgradnja strokovnosti, ki prinese kredibilnost in zaupanje uporabnikov.

Prav tako je komunikacija pri poslovnih aplikacijah usmerjena na neprestano izpostavljanje jasne dodane vrednosti za kupca, medtem ko je cilj aplikacije s področja razvedrila in zabave lahko tudi zabavati uporabnika.

Na nek način so poslovne aplikacije za komunikacijo in promocijo svojevrsten izziv, ki zahtevajo večjo mero kreativnosti, saj je lažje pritegniti ljudi z zabavnimi vsebinami.

 

Uporaba družbenih omrežij za trženje aplikacije – glavne prednosti:

 

  • za dvosmerno komunikacijo z našimi ciljnimi skupinami – uporabniška podpora
  • za gradnjo lojalnosti
  • preoznavanje značilnosti naših ciljnih skupin
  • kot dodaten distribucijski kanal naših vsebin
  • SEO
  • možnost za poosebitev naše blagovne znamke v očeh uporabnikov

 

Video marketing za trženje aplikacije

 

Pri video marketingu gre še za eno zelo primerno orodje, ki ga ne gre spregledati, saj najnovejše statistike govorijo v prid večjega pomena videa v vsebinskem marketingu, saj vse več ljudi na internetu porabi čas za ogled video vsebin. Ljudje namreč še vedno raje gledajo, kot berejo, saj na ta način dobijo bolj celovito in nazorno predstavo o neki zadevi. Do zdaj so ogromno časa preživeli pred TV sprejemniki, zdaj pa se selijo na internet, kjer spremljajo številne video vsebine. Pri tem je pomembno le, da vsebine niso predolge in da so informacije podane hitro, preprosto, razumljivo in všečno.

 

Še uporaben nasvet

 

Da bi bila promocija mobilne aplikacije uspešna, je zelo pomembno tudi dobro testiranje aplikacije pred lansiranjem, da se izognemo kakšni krizi, ki bi lahko v trenutku izničila vse zgoraj navedene načrte in napore. Pri tem je lahko v pomoč tudi nova stran PreApps, kjer se mobilne aplikacije predstavijo in rangrajo ter dobivajo ocene. Kar je zelo dobrodošlo na začetku prodora aplikacije na trg.

Zanimiva je tudi promocijska platforma za aplikacije Appspire.me, ki si prizadeva razvijalcem zagotoviti čim več kakovostnih uporabnikov.

Izjemnega pomena je tudi močna interakcija z uporabniki. Da se res vzpostavi kanale za interakcijo in sistem za skrbno poslušanje težav in izzivov in želja, ter se nenehno išče metode, da se te težave premosti ter da se želje vključi v promocijske nagovore.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>