Trendi marketing, odnosi z javnostmi

Ste že na tekočem s trendi v marketingu in odnosih z javnostmi?

Predstavljajte si, da vam od zdaj naprej sprejemanje strokovnih marketinških odločitev ne predstavlja nobene težave. Takoj prepoznate priložnosti za vaše podjetje, ki vam pomagajo postajati bolj konkurenčni.

Že komaj čakate, kdaj boste lahko pripravili naslednjo komunikacijsko/marketinško strategijo, za katero ste prepričani, da bo vašemu podjetju omogočila novo rast. To bo tudi vam prineslo večji ugled in zaupanje, saj vas bodo tako v podjetju kot v strokovni javnosti prepoznali kot mnenjskega vodjo.

Prijeten znan občutek?

Ali se je oglasil vaš cinik, češ: “ja, mogoče, če bi bil/a vedeževalec/ka, saj se danes vse preveč hitro spreminja, zato pri odločanju ne moreš predvideti vsega, kar lahko pozneje vpliva na naše odločitve.

Spremembe lažje obvladujemo s širokokotnimi očali, ki zaznavajo trende

Na prireditvi časnika Finance Najpodjetniška ideja 2013/2014, ki sem se je udeležila pred kratkim, so govorniki večkrat poudarili pomen obvladovanja sprememb za uspešnost poslovanja (pa naj gre za uveljavljeno podjetje, start-up ali nenazadnje našo lastno poslovno kariero).

Ampak kako?

Moje izkušnje so me naučile (ko sem pred 4 leti zapustila svojo večletno pozicijo vodje oddelka za korporativno komuniciranje v UniCredit banki ter se podala v komunikacijsko agencijo Fenomena), da le s poznavanje trendov v branži lahko svojim strankam zagotavljam storitve in vsebine, ki jim prinesejo rezultate in uspeh.

Čeprav se je večina mojih sodelavcev in prijateljev čudila, češ, v teh časih si pustila svojo ugledno varno službo, danes vem, da sem se ogromno naučila ravno zato, ker sem zapustila svojo cono udobja. Prisiljena sem se bila še bolj odpreti, objeti spremembe kot dragocene zaveznike ter sem še v jasnejši luči ugledala svoje poslanstvo – pomagati podjetjem izstopiti iz množice in prek učinkovite in profesionalne komunikacije, ki vsebuje najsodobnejše metode (vsebinski marketing, storytelling, digitalni marketing, inbound, družbena omrežja, spletno optimizacijo – SEO, …) zgraditi dologročen odnos s (potencialnimi) kupci.

Ko sem se podala novim izkušnjam nasproti, sem rabila nekaj, kar mi bo dajalo stabilnost in me bo usmerjalo v lažjem doseganju svoje vizije. Postala sem še bolj dovzetna za informacije o globalnem razvoju – širšem dogajanju tako na trgu kot v moji branži. Če si informiran o smeri razvoja svojega strokovnega področja in družbe, potem si pravočasno pripravljen in uspešno jahaš val priložnosti (ki bi bile sicer lahko grožnje poslovanju) ter žanješ plodove uspeha. Pogoj je seveda, da spremembe sprejemaš in se jim prilagajaš.

Digital spreminja marketing in komunikacije

Razvoj tehnologije danes je zelo hiter in nepredvidljiv in prinaša vedno nove smeri razvoja. To vpliva na obnašanje potrošnikov (vaših in naših ciljnih skupin), ki jih vse bolj srka digitalni svet.

Tehnologija tako postaja vse bolj osrednjega pomena za izvajanje kakovostne marketinške storitve.

Hkrati z razvojem tehnologije in »selitvijo« potrošnikov v digital, vse pomembneješje mesto dobivajo digitalne vsebine (ali kot pravimo: vsebinski marketing).

Na podlagi sledi, ki jih uporabnik ustvarja v spletu, glede na njegove interese, mu lahko komunikatorji ponudimo popolnoma prilagojene vsebine in rešitve.

Internet je zelo spremenil naš način življenja, tako zasebne kot poslovne odnose. Najbolj drastična sprememba se kaže v tem, kako podjetja in potrošniki komuniciramo in konzumiramo vsebine.

Kaj kažejo trendi, ki vplivajo na aktivnosti v marketingu, odnosih z javnostmi in komunikacijah:
  • Zabavna vsebina blagovnih znamk zamenjuje tradicionalno oglaševanje.
  • Nova oblika oglaševanja učinkovito promovira blagovne znamke in hkrati služi kot zabava.
  • Družbena e-prodaja – prodaja prek socialnih omrežij.
  • Rastoča priložnost za vključevanje družbenih omrežij za pospeševanje prodaje.
  • Družbeno iskanje in premik nazaj k plačljivim vsebinam za uporabnike.
  • Spletni video postaja skoraj tako pomemben kot spletna stran.
  • Najprej odnosi s strankami, šele nato socialna omrežja.
  • Vzpon družbene “gamifikacije”: opravila nalog v načinu družbene igre.
  • Poslovni svet utrjuje aktivnosti v družbenih medijih.
  • Družbena omrežja s foto in video vsebinami vse bolj cvetijo.
  • Blagovne znamke zaobjemajo vključevanje v komunikacijo v realnem času.
  • Strategija za družbene medije zaobjame glavno mesto.
  • Redno ustvarjanje vsebin (vsebinski marketing) postane ključnega pomena.
  • Poslovni svet se uči izbirati prave digitalne kanale.
  • YouTube se vse bolj vzpenja (ogledate si lahko tudi naše videovsebine).
  • Več igralcev v družbenih medijih se vključuje.
  • Več aplikacij Facebook je na poti (odlični primeri enega od mojih naročnikov digiGRAL: FB aplikacija za DM Zdravo zame, zdravo zate, FB aplikacija za Lisco, FB aplikacija za DM Moj mali je zvezda…).
  • Združevanje družbenega in mobilnega sveta.
  • Tržniki zaobjamejo mobilno.
  • E-pošta in družbeni mediji vzpostavijo povezavo.
  • Blogerska revolucija med uglednimi direktorji, politiki…
  • Poslovni svet vlaga v kakovostno vsebino.
  • Vzpon vizualnega marketinga, ki dobiva večjo vlogo kot kdarkoli.
  • Potrošniki postanejo tržniki.
  • SEO – manj pozornosti na trike, več na dobre vsebine.
  • Znamke bodo morale optimizirati svoje vsebine za mobilne platforme.

Naročite se na naše brezplačne nasvete (spodaj pod to novico ali pa nas pokontaktirajte) in ostanite na tekočem s trendi in idejami za učinkovito promocijo, da se ne boste znašli med zaspanci, kot je številne marketinške direktorje prepoznala raziskava Mind Wide Open.

Gre za rezultate raziskave, ki so jo opravili Pristop, Društvo za marketing Slovenije, Bisnode in Ekonomska fakulteta med direktorji marketinga, in predstavili na Slovenski marketinški konferenci. V članku z naslovom Slovenski marketing je zaspal so jo povzeli tudi v Marketing magazinu.

Kaj nameravate narediti vi ali vaše podjetje, da boste uspešni v komunikaciji, nagovarjanju vaših ciljnih skupin, tako v družbenih medijih, v spletu kot po tradicionalnih marketinških kanalih?

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>