Sebastjan Jeretič in nevroznanost

S poznavanjem nevroznanosti je naša komunikacija bolj prepričljiva

Ne glede na to koliko je od tega, ko ste zapustili šolske klopi, o nevroznanosti takrat zagotovo še ni bilo sledu. Preden se začnete spraševati, zakaj vam govorim o tej veji znanosti, vas moram povedati, da odnosi z javnostmi in marketing postajata vse bolj interdisiplinarna. A tudi če se ne ukvarjate s tem področjem, je poznavanje najnovejših trendov v komunikaciji lahko vaša konkurenčna prednost. Saj je vse komunikacija. In če obvladate komunikacijo, si lažje zagotovite uspeh.

Nevroznanost je v zadnjem času eno bolj zanimivih področij, kar potrjujejo tudi ogromni vložki denarja, ki se vlagajo vanj in podpirajo tovrstne raziskave. To niti ni presenetljivo, saj nam spoznanja omogočajo vpogled v možgane – s čimer se nevroznanost ukvarja. Naše lastne kot tudi možgane naših strank, volivcev, vlagateljev, zaposlenih, partnerja, otrok…

Če se ukvarjate s katerokoli vrsto komunikacije, pa naj gre za odnose z javnostmi, marketing, prodajo, poliktiko, vodenje, odvetništvo, vam poznavanje najnovejših odkritij nevroznanosti, lahko pomaga, da boste komunicirali bolj učinkovito in boste svoje sogovornike lažje prepričali.

Če želite prehiteti čas in si pridobiti veliko prednost na trgu, je seznanitev z najnovejšimi ugotovitvami na področju nevroznanosti res velika priložnost za vas. Zaenkrat se o tem govori šele v bolj strokovnih krogih, a v nekaj letih bodo začeli ptički vse bolj čivkati o tem. In takrat boste že daleč v prednosti.

Tudi v Sloveniji je bilo na temo nevroznanosti že nekaj dogodkov in predavanj. Nedavno smo imeli Teden možganov, ki ga že nekaj let zapored organizira Slovensko društvo za nevroznanost SiNAPSA in vsako leto predstavijo številna nova spoznanja o percepciji in delovanju naših možganov. Kot je povedal strokovni direktor nevrološke klinike David B. Vodušek, številni raziskovalci menijo, da je 21. stoletje stoletje možganov.

Ne enem od predavanj z naslovom ‘Manipulacija medijev – manipulacija možganov?’ je mag. Sebastjan Jeretič, politični analitik in strokovnjak za nevroznanost, ugotovitve nevroznanosti prelil na področe komuniciranja, medijev in marketinga. Sebastjan Jeretič je v politični javnosti dobro znan po svojih uspehih, saj je bil svetovalec Boruta Pahorja, ki je potem tudi zmagal na volitvah, prav tako je prispeval k zmagi piranskega župana Petra Bosmana. Njegovi dosežki vsekakor temeljijo tudi na poznavanju izsledkov nevroznanosti.

 

Po predavanju smo ga ujeli tudi mi, da je tudi za vas povzel najnovejše trende in iz teh izhajajoče uporabne komunikacijske trike.

 

Zagotovo gre za zelo uporabne informacije, saj se v vsakodnevnem življenju (tako zasebno kot poslovno) pogosto srečujemo s situacijami, ko moramo spremeniti mnenje našega sogovornika, ga navdušiti za našo idejo ali celo bolj drastično spremeniti njegovo prepričanje. Sebastjan Jeretič tako predstavlja orodja in tehnike prepričevanja, ki so najbolj učinkovite.

Znanja, ki nam jih na podlagi nevroznanosti predaja Sebastjan Jeretič, so tako uporabna, da se lahko že upravičeno sprašujemo, kako etična je takšna komunikacja, saj meji že na manipulacijo.

 

Za več informacij, si oglejte videointervju s Sebastjanom Jeretičem, političnim analitikom in strokovnjakom za nevroznanost.

 

 

Za konec pa še ena misel iz intervjuja: “Nič ne pomaga, da se jezimo, ker nas sogovornik ni pravilno razumel. Če mi želimo nekoga prepričati, je naša naloga, da mi poskrbimo, da nas bo pravilno razumel.”

 

Kako vidite vrednost nevromarketinga za vaše področje? Kaj po vaših izkušnjah v praksi najbolj deluje, če želimo koga v nekaj prepričati?

2 replies
  1. Johan
    Johan says:

    “Strokovnjak za nevroznanost”?

    Gospa Anja Hrovat Jeromel, lahko prosim navedeti reference gospoda strokovnjaka? Vsakdo, ki se dejansko ukvarja z nevroznanostjo, torej znanostjo o možganih, ne pa o tem, kako s pomočjo lepozvenečih floskul prodati nek produkt, vam bo povedal, da ima to, o čemer govori gospod strokovnjak, komajda kakšno vezo z nevroznanostjo. Ker očitno področja ne poznate in ker ga več kot očitno ne nameravate spoznati, preden ga prodajate svojim bralcem, en nasvet: podobno kot pred leti z besedo “kvantno” je tudi predpona “nevro”, v kolikor se ne pojavlja pred besedo “znanost” – torej nevromarketing, nevroretorika, nevro…(https://neurobollocks.wordpress.com/) – odličen pokazatelj, da vas poskuša prodati nekaj, kar nima nobene zveze z znanostjo o možganih. Morda se opira na njene izsledke, ki pa jih, zopet, tolmači in uporablja na način, ki nima nobene zveze z znanostjo.

    O dosežkih gospoda strokovnjaka pa tole: lahko je za njih zaslužna nevroznanost, morda pa tudi dejstvo, da ima odličen občutek za zmagovalnega konja in obenem zelo malo moralnih zadržkov. Špekulirati je enostavno, zato še enkrat: mi lahko prosim navedete reference gospoda, ki se predstavlja kot strokovnjak za nevroznanost?

    Če tovrstno natege kupijo “strokovnjaki za kominiciranje” iz profesionalnih agencij, ni čudno, da jih potem tudi običajni ljudje. Saj res, najbrž tudi ti uspehi “vsekakor temeljijo tudi na poznavanju izsledkov nevroznanosti”. *sigh*

    Reply

Trackbacks & Pingbacks

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>