Najboljše knjige za poletno branje

Najboljše knjige za letošnje poletje po mnenju podjetnikov in strokovnjakov

Kaj bodo brali uspešni poslovneži in strokovnjaki letos poleti?

Ne vem za vas, ampak jaz vsako leto poleti brskam naokoli po knjigarnah, knjižnicah, pri sorodnikih, če kje najdem kakšno zanimivo knjigo, ki mi bo postregla z novim znanjem. Letos sem celo uspela pred dnevi prejeti novo pošiljko knjig iz spletne trgovine Book Depository in že nestrpno čakam, da se jih lotim.

Z mano gre namreč vsako leto na dopust kar nekaj knjig (absolutno preveč, glede na logistične zahteve po racionalizaciji prtljage), ki mi delajo družbo v hladni senčki pod borovci ob petju škržatov.

Počitniški dnevi se mi zdijo idealni za nekaj teoretične zaloge, ki potem pride prav skozi leto. Prav nič nisem izbirčna ali gre za doktrino, ki mi koristi na poslovnem ali osebnostnem področju, ali pa le popelje mojo domišljijo v neslutene svetove. Najraje pa imam, da je vsakega nekaj in da imam nekaj adutov v rokavu (ja, očitno to pojasni mojo preobsežno knjižno prtljago). Nenazadnje nikoli ne veš, koliko stopinj bo v zraku in za koliko intelektualnega napora bo dana situacija primerna.

In ker nas večino pesti kronično pomanjkanje časa, saj smo do zadnjega dne pred dopustom ves čas intenzivno vpeti v različne poslovne projekte in delovne naloge. Zadnje dni pred dopustom se hektika le še stopnjuje. Zato zna biti iskanje primernega dopustniškega čtiva vse prej kot lahka naloga (razen če si že skozi leto vestno gradite seznam z naslovom Knjige za prebrati).

Čeprav sem si sama svoj seznam pred leti naredila, še vedno zelo rada pokukam h kolegom podjetnikom ali strokovnjakom, da si razširim obzorja. Pogosto se izkaže, da se takšno priporočilo odlično obnese.

Pa sem se letos odločila, da staknemo glave skupaj in si izmenjamo ideje z ostalimi uspešnimi podjetniki in strokovnjaki. Prijetno sem bila presenečena številčnemu odzivu. Izkazalo se je, da vsi zelo radi berejo in so z veseljem pripravljeni deliti svoje knjižne izkušnje.

 

Preden pa vam predstavim njihove odgovore, vam razkrijem še moje letošnje bralne načrte.

V senčki mi bodo to poletje delale družbo: Gone girl, avtorice Gillian Flynn, ki je sicer psihološki triler, a odlično odraža duh sodobnega časa, ko je veliko preveč pozornosti namenjene poliranju naših zunanjih javnih podob, manj pa kakovosti odnosov. Prepričalo pa me je tudi dejstvo, da roman vsebuje tudi kar nekaj piarovskih lekcij, saj gre nenazadnje za primer krizne komunikacije.

Veselim se tudi Magije za realiste, moje priljubljene novinarke Irene Štaudohar. Če sklepam po njenih številnih člankih v Sobotni prilogi oziroma Delu, si obetam obilo miselno gurmanskih užitkov.

Pritegnila me je tudi talentirana Alma M. Karlin, s knjigo Magične zgodbe starega Egipta. Kot je zapisala Danaja Lorenčič v Sensi, je to branje za tiste, ki hrepenimo po spoznavanju sveta in človeške duše.

Na seznamu so še Civilizacija: kako so vrednote Zahoda osvojile svet – Niall Ferguson (po priporočilu kolega Blaža Jamška); Socialnomics – How social media transforms the way we live and do business, od Erika Qualmana; Inbound marketing – attract, engage and delight customers online od Briana Halligana. Pa se bom tu ustavila, da ne bom predolga.

Med do zdaj prebranimi knjigami, pa se mi je posebej zapisala v spomin knjiga All too Human, George Stephanopoulosa, saj je bila ena prvih piarovskih knjig, ki ni bila priročnik temveč roman oziroma avtobiografija. Stephanopoulos je bil namreč Clintonov piarovec in je zelo iskreno in iskrivo povzel svoje izkušnje v Beli hiši.

Druga pa je od Stevena Van Belleghema, Voditelj dialogov, ki odlično osvetli nove načine komunikacije, ki izhajajo iz spreminjajočih se družbenih platform. Uporabna vrednost knjge je predvsem v avtorjevi združitvi teorije in prakse.

 

Pa poglejmo, kaj pravijo moji izjemni sogovorniki.

 

Zoran Jankovič, župan mestne občine Ljubljana:

 

Župan Zoran Jankovič, MIha Fras

“Običajno berem knjige z zgodovinsko vsebino, dobre kriminalke, pa tudi kakšna biografska knjiga me pritegne. Veliko zgodb iz preteklosti lahko apliciramo tudi na sedanjost in se iz tega marsikaj naučimo.”

 

 

Nada Majdič, vodja službe za marketing v podjetju T2:

Nada Majdič“Počitnice so za lahkotno! Ker bom letos usmerjena proti Franciji, sem trenutno skupaj z Vesno Milek Razpoložena za Pariz. Pogled domov mi bo ušel za platnice romana Jele Krečič, Ni druge. Za sprostitev v senci bosta poskrbela še Analfabetka in Ove  (Jonas Jonasson: Analfabetka, ki je obvladala računstvo in Mož z imenom Ove, Fredrik Backman). Za vrnitev v sedanjost pa bom morda zaključila že nekajmesečni etapni tek z Murakamijem (O čem govorim, ko govorim o teku). Vedno grem prej tečt, preden obrnem poglavje. Za kak obsežnejši izziv istega avtorja,  pa v pričakovanju naslednjega oddiha…”

 

Na vprašanje katera poslovna ali komunikacijska knjiga, se ji je najbolj zapisala v spomin in bi jo priporočala v branje tudi drugim podjetnikom, pa Majdičeva dodaja:

“Menim, da mi ni nobena knjiga tako intenzivno spremenila pogleda na trženje kot prva knjiga Setha Godina, ki mi je prišla v roke – Unleashing The Idea Virus. Leta nazaj, ko še ni bilo digitalizacije današnjih razsežnosti, a nam je vizionarsko narekoval načela, ki jih uporabljamo še danes. Na našo srečo z veliko večjim naborom medijev in orodij. Dolgotrajna viroza, ni kaj.”

 

Nastja Kramer, direktorica spletne trgovine Malinca

Nastja KramerSSeznam literature Nastje Kramer bo letos poleti obsegal knjige:

The Magic of Thinking BigDavid J. Schwartz,

The 4-hour Work Week: Escape the 9-5, Live Anywhere and Join the New RichTimothy Ferriss;

Onward: How Starbucks Fought for Its Life Without Losing Its Soul, Howard Schultz – Joanne Gordon

Let My People Go Surfing: The Education of a Reluctant Businessman – Yvon Chouinard;

The Dip: The Extraordinary Benefits of Knowing When to Quit (and When to Stick) – Seth Godin.

 

Od prebranih knjig, ki so ji do zdaj ostale v spominu pa Kramerjeva priporoča:

Iz mojih čevljev – Igor Arih

Strategija sinjega oceana – W. Chan Kim and Renée Mauborgne 

Delivery Happiness – Tony Hsieh

Delaj vitko – Ash Maurya

Anyone Can Do – Sahar Hashemi

Wild Company – Mel Ziegler

 

Maria Anselmi, direktorica podjetja Bisnode:

Maria AnselmiSNe vem, kako dolgo bo moje poletje, a imam dokaj shizofren bralni načrt, ki mi bo omogočal izbrati pravo knjigo za pravi trenutek, se pošali Anselmijeva. Trenuten načrt sicer vključuje 5 knjig (ki me bodo spremljale povsod), a pušča tudi odprta vrata za nenaden impulz in radovednost: “to se vedno zgodi, ko se sproščaš in tvoje misli ‘zasurfajo’ v poletje.”

Prva na seznamu je odlična knjiga Paradiso od Jose’ Lezama Lima, ki jo že nekaj časa namerava prebrati. Očarana je nad južnoameriško literaturo in njenim odličnim realizmom. Avtor Lima je tudi velik pesnik, zato so njegove knjige prave intelektualne avanture, kjer se bolj kot zgodbi prepustiš njegovim besedam, kot bi ti nekdo pripovedoval življenjsko zgodbo iz dneva v dan.

Druga je zbirka ljubezenskih poezij, ki jo je zbral dober prijatelj Lojze Wieser: “…ind darin fliegt eine Schwalbe” (“…and therin flys a swallow” ). Vedno je zanimivo brati izbor osebe, ki jo poznaš. Je kot sprehajanje skozi njegove misli in strasti. Izbor pa obsega širok spekter pesnikov iz Nemčije, Balkana in Italije.

Tretja je Soul leadership Deepaka Chopre. Praktična knjiga, ki je skoraj provokacija za refleksijo o tem, kako voditeljstvo ni “tehnika”, vendar pride od znotraj in je oblikovana skozi vrednote, namene in prepričanja.

Četrta je The rainforest, Victorja W. Hwanga. “Imela sem srečo, da sem spoznala Victorja letos v Markou in sem veliko govorila z njim o možnosti rekreiranja inovativnega in privlačnega poslovnega okolja kot je Silicon Valley. Knjiga raziskuje pogoje, v katerih to lahko nastane in predstavlja, kaj umestitev v takšno okolje pomeni za posel.”

Peta je Value proposition creation, Alexandra Osterwalderja. Alexander je sistematiziral ideje, predloge in težave v metodo. Ustvaril je miselni načrt na podlagi njegovih obsežnih izkušenj, ki pomaga tudi drugim. Vedno odlična vrednost.

 

Knjiga, ki pa je na Anselmijevo pustila največji vtis, pa ni bila poslovna, saj ne mara preveč brati poslovnih knjig, ker se ji zdijo izjemno dolgočasne in ponavljajoče se. Sama ima raje knjige, ki vsebujejo ideje in hrano za razmišljanje. Zato težko odgovori na to vprašanje, saj je vedno brala knjige, ki spremljajo njeno profesionalno pot. Med njimi ni take, ki bi predstavljala mejnik, vendar je vsaka od njih doprinesla svoj košček k mozaiku. Knjiga, ki pa bi jo priporočala vsakemu poslovnežu je Lateral thinking, Evarda De Bona. “Sicer že starejša, a prelomna za vse, ki verjamejo v človeško noto v poslu in so pripravljeni nenehno prilagajati svoj pogled na situacijo in izzive.”

 

Sebastjan Jeretič, svetovalec župana Mestne občine Koper za komuniciranje in digitalno agendo:

Sebastjan JeretičS“Poleg blogov, strokovnih člankov in nekaj kriminalk, s katerimi bom poslal možgane na pašo, bom čez poletje prebral tudi kakšno strokovno knjigo.” Na Jeretičevem seznamu so tako Adapting Minds od Davida Bullerja; The Way We Think, avtorjev Gilles Fauconniera in Marka Turnera. Po nekaj letih pa bo še enkrat prebral Biomreže, mišljenje in zavest, Mitje Peruša. Ravno pa je končal zelo zanimivo knjigo From Molecule to Metaphor, Jerome Feldmana.

 

Od knjig, ki so na Sebastjana Jeretiča pustile poseben vtis, izpostavlja predvsem knjigi Moral Politics, George Lakoffa ter Philosophy in the Flash, ki jo je napisal z Markom Johnsonom.

Lakoff in Johnson z razvojem teorije metaforičnega razmišljanja najbolje utemeljita tako imenovano filozofijo utelešenosti, ki prikazuje povezanost naše misli s telesnim doživljanjem sveta okrog nas. V Moral politics pa Lakoff razloži ideološke politične razlike s temeljnima pogledoma na državo prek metafore družine in republikansko ideologijo prikaže z metaforo ‘strogega očeta’, demokratično pa z metaforo ‘skrbnih staršev’. Čeprav gre za strokovni teoretični knjigi, sta zelo uporabni v komunikaciji, saj prikazujeta razmerje med jezikom in možgani ter utemeljujeta kognitivizem, ki je v slovenskem prostoru še vedno premalo prisoten.

 

Dušan Olaj, generalni direktor podjetja Duol:

Dušan OlajSŽa čas, ko bo Dušan Olaj stran od racunalnika, telefona in tablice, si je pripravil tri knjige. Prva je Umetnost pravilnega odločanja, avtorja Garija Kasparova, ki jo bo prebiral že drugič (in verjetno še nekajkrat), ker je preprosto izjemna, kot pravi. Druga pa je knjiga Jegorja Gajdarja, Propad imperija. Govori pa o propadu Sovjetske zveze.

 

“Kar se tiče knjige, ki se mi je posebej vtisnila v spomin, pa se takoj vračam na prvo točko in knjigo Garija Kasparova. Izjemno delo, ker razloži kako in zakaj se moramo odločati. Vrlina, ki je še kako manjka v Sloveniji. Iskreno, zelo malo knjig prebiram s področja komunikacij.  Iz enostavnega razloga – ker so zanesljivo že zgodovinsko dejstvo, ko izidejo. Tako hitro se danes vrti svet. Raje na svoji tablici ob vikendih prebiram objave in članke v tujih časopisih in revijah, kot na primer Economist, FT, The Harvard Business Review…”

 

Alenka Žumbar Klopčič, direktorica in glavna urednica medijsko-založniške hiše Energetika.net:

Alenka ŽumbarS“Septembra, ko bom – upam! – z možem končno na dopustu (računava, da bova prvič obiskala Grčijo in njeno Kreto), nameravam prebrati knjigo Športni gen, morda pa tudi kakšno podjetniško literaturo, vendar nimam še nič ogledanega. Preprosto iz razloga, ker toliko delam. Sicer pa rada na dopust vzamem tudi revije, kot sta Manager in National Geographic, ki mi dajejo nov podjetniški navdih in pa širijo tudi druga (naravoslovna) znanja.”

 

Žumbar Klopčičeva je prebrala ogromno podjetniške literature, saj je tudi po izobrazbi ekonomistka in magistrica poslovnih ved, a v spominu ji je zares ostala zelo preprosta knjiga, to je FISH!: Filozofija po ribje, ki ji jo je že pred več leti posodil takratni sodelavec Tomaž Oštir. Prikazuje uspeh delovanja navidezno tako preproste dejavnosti, kot je prodaja rib na tržnici, a je temelj te močnejši, kot bi si človek mislil, in prikazuje predvsem to, kak poslovni uspeh in ne nazadnje tudi veselje posameznikov se skriva v sposobnosti sodelovanja.

Ob tem Alenka Žumbar Klopčič dodaja: “Sicer sama zelo rada berem tudi zelo ganljive, a resnične knjige (kot sta denimo Molk nedolžnosti, Nafta in voda, našega Toma Križnarja), ki nam prikazujejo še druge plati sveta, k spremembi katerih pa lahko prispevamo prav mi sami – tudi kot posamezniki! Ravno spoznanja iz takšnih knjig so me osebno vodila v ustanovitev Srečne hiše, ki sledi sloganu Lokalno veselje za globalno srečo.”

 

Janez Škrabec, direktor podjetja Riko:

Janez ŠkrabecS“Ambiciozne sezname knjig sem menjal za izbire po trenutnem navdihu. Vsekakor bom dopust posvetil prebiranju domače in tuje časopisne periodike, to pa bom dopolnil z Utopijo, Thomasa Moora, ki mi jo je pred kratkim poklonila dr. Neda Pagon. Prav zanima me, kako 500 let stara Moorova utopija de-iluzionira naš čas. Zelo se veselim vedute Pariza, ki jo je zagotovo mojstrsko upodobilo pero Vesne Milek. Vesninemu razpoloženju za Pariz bom dodal še kakšno drugo, to pa prepuščam izbiri tik pred zdajci.”

 

Katera vsebina ali avtor pa sta na Janeza Škrabca pustila najmočnejši pečat:

“Leta 1960 je Theodore Levitt v Harward Business Revue objavil ključen članek z naslovom Marketing myopia. Njegove paradigme so razširile moja zgodnja podjetniška obzorja in še vedno mi omogočajo potrebno podjetniško daljnovidnost. Čtivo z vrednostjo klasike.”

 

Blaž Kos, Venturelab d.o.o. in Iniciativa Start:up Slovenija

Blaž KosSMed najljubše knjige Blaža kosa se uvrščajo:

F**k It: The Ultimate Spiritual Way Paperback – John C. Parkin;

8 to Be Great: The 8-Traits That Lead to Great Success – Richard St John;

The First 90 Days: Critical Success Strategies for New Leaders at All Levels – Michael Watkins;

Personal Development for Smart People: The Conscious Pursuit of Personal Growth – Steve Pavlina;

Meditations (Illustrated) – Marcus Aurelius;

Siddhartha (Xist Classics) – Herman Hesse.

Za poletje pa Blaž Kos pravi, da še ne ve, kaj ga čaka.

 

Aljuš Petrinač, sekretar na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport

Aljuš PetrinačS“Priporočam knjigo Otrok št. 44, prvenec Toma Roba Smitha. Odlično branje pa se mi zdi zaradi odlične lekcije, ki jo pokaže. In sicer da je vsak sistem odvisen od ljudi in da sami izbiramo svojo usodo.”

 

Hedvika Usenik, vodja divizije Poslovanje s prebivalstvom in malimi podjetji v UniCredit Bank:

Hedvika UsenikS“Navadno berem po dve ali tri knjige hkrati. Pravkar sem se lotila branja romana Stoletnik, ki je zlezel skozi okno in izginil, avtorja Jonasa Jonassona, ki že od samega začetka obeta zanimivo in izjemno zabavno branje za poletje. Na moji polici je tudi na pol prebrana knjiga Orhana Pamuka, Museum of Innocence, ki, za razliko od severnjaškega humorja, v poletne večere pripelje bolj romantična občutja. Zelo verjetno bom tudi letos posegla po eni od francoskih klasik, h katerim se vedno znova vračam. Od strokovnih knjig bom v kratkem prebrala letošnjo Cespedesovo uspešnico Aligning Strategy and Sales: The Choices, Systems and Behaviours that Drive Effective Selling.”

 

Na temo poslovno najbolj zanimivih knjig pa Hedvika Usenik pravi:

“Pri strokovnih temah najraje (navadno ob večerih ali zajtrku) prebiram članke in bloge ali si ogledujem videogradivo na spletnih straneh Harvard Business Review, McKinsey Quarterly, Inc. Magazine in Ted.com. Predvsem me zanimajo teme s področja vodenja, strategije, prodaje in marketinga, pa tudi osebnostne rasti. Knjiga, ki me je pred časom pozitivno presenetila, je Menih, ki je prodal svojega ferrarija, avtorja Robina Sharme. Po naslovu me najprej sploh ni pritegnila, vendar sem jo na priporočilo mentorice vseeno prebrala in v njej našla kar nekaj uporabnih nasvetov, predvsem za osebno rast. Ker sem v sklopu svoje službe odgovorna tudi za enakopravno zastopanost žensk in moških na vodilnih položajih, me je pred časom pritegnila knjiga Lean In, avtorice Sheryl Sandberg, ki jo priporočam zlasti ženskam na vodilnih položajih in v podjetništvu, posebej če se spopadajo z izzivom, kako usklajevati poslovno in družinsko življenje.”

 

Marko Penko, iz Studia Moderna:

Marko PenkoS“Ravno prebiram knjigo Thinking-fast-and-slow, avtorja Daniela Kahnemana in me je zelo navdušila,” pravi Marko Penko: “Všeč mi je, da avtor v knjigi na zanimiv način pokaže, kako kot posamezniki sprejemamo odločitve in kakšne napake pri tem delamo.”

 

Jerneja Kamnikar, mag., direktorica Vivo Catering:

Jerneja KamnikarSSeznam Jerneje Kamnikar to poletje vključuje naslednje knjige:

4-urni delovni teden – Timothy Ferris

Nova izdaja o Mariji Tereziji: Marija Terezija – Velika Habsburžanka, Franza Herreja.

Plavaj z morskimi psi in ostani živ – Harvey Mackay

 

Najbolj pa so ji v spominu ostale:

Od duhovnih knjig: Deepak Chopra – Sedem duhovnih zakonov življenja.

Med marketinškimi pa knjigi: Peter H. Diamandis in Steven Kotler, How to go big, reate wealth and impact the world ter Seth Godin, s knjigo Permission marketing.

 

Dr. Blaž Zupan, asistent na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani:

Blaž Zupan

Blaž Zupan

“To poletje zame ne bo nič ležerno, zato bodo knjige prišle na vrsto v jesenskih dneh,” pravi Blaž Zupan, ki si že dolgo gradi knjižnico na temo dizajnerskega pristopa. Iz tega področja, pravi, da ga čaka nekaj obetajočih naslovov, kot so:

Managing Design for Profits – Xènia Viladàs

What Schools Don’t Teach: 20 Ways to Help Students Excel in School and Life – Brad Johnson, Julie Sessions

Design Thinking for Strategic Innovation: What They Can’t Teach You at Business or Design School – Idris Mootee

Designing for Growth: A Design Thinking Tool Kit for Managers – Jeanne Liedtka,  Tim Ogilvie

The Design of Everyday Things – Don Norman

Playing to Win: How Strategy Really Works – A.G. Lafley , Roger L. Martin

Iz področja komunikacij je Blaž Zupan pred časom prebiral ‘klasike’ od Kawasakija, potem pa prešel na razne spletne vire, kot na primer blog Garya Vaynerchuka. Tudi v TED govorih, kjer spremlja novosti, pravi, da se najde veliko zanimivega in aktualnega.

 

Sedaj pa je beseda tudi vaša: Kaj boste pa  brali vi? Kakšni so vaši predlogi za dobro knjigo?

4 replies
  1. Bralec
    Bralec says:

    Z leposlovjem je očitno konec. Če ga že berete, berete v tujih jezikih knjige, ki so prevedene v slovenščino. Izjema prihaja s Švedske.

    Reply
  2. Bralec
    Bralec says:

    Vsekakor, če poveste, kaj vam je bilo zadnje čase všeč, vam lahko tudi kaj priporočim.

    Gre pa bolj za nekaj drugega: direktorji in strokovnjaki za stike z javnostmi so danes večji ustvarjalci javnega mnenja kot pisatelji, kaj šele literarni strokovnjaki. In če (čeprav morda nehote) oznanjajo, da nima smisla izgubljati časa za branje leposlovja, če pa že, pa ga kljub prevodu (Ni je več, Muzej nedolžnosti, Meditacije, Siddharta – pri zadnjih treh se ni mogoče niti zgovarjati na branje v izvirniku!), berite v angleščini, lahko Slovenijo kar zapremo, pa naj jo kupi Avstrija ali Hrvaška, kdor da več in hitreje.

    Reply

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>