Pogajanje za plačilo

Ste zadovoljni s plačilom za opravljeno delo?

 

Poznate občutek, ko ste se dogovarjali z novim naročnikom glede storitve, ki jo boste izvedli zanj. Vse ste se lepo dogovorili glede samega obsega dela in vsebine. Dogovor o ceni storitve pa ste pustili ob strani. Za pozneje, ko boste že imeli nekaj za pokazati in bo pogovor o plačilu vašega dela lažji.

Pa bo res lažji?

Iz svojih izkušenj lahko rečem, da sem pred kratkim postala pozorna na ta sindrom in sem ugotovila, ko sem se za neko podjetje dogovarjala s sodelavci, ki so mi pomagali pri pripravi ene od revij, ki smo jo pripravljali za naročnika, da je od vseh sodelujočih le ena oseba sama od sebe vnaprej vprašala glede plačila (in to celo ženska) za opravljeno storitev.

Pti vseh ostalih je pobuda za dogovor glede plačila prišla z moje strani.

Moram priznati, da sem tudi sama v svojih študentskih časih, ko sem še pisala za Delo, Finance in druge slovenske revije in časopise, pogosto prepustila dogovore glede plačila uredniku. Morda nisem imela dovolj samozavesti, da bi vnaprej vprašala, kakšen honorar lahko pričakujem za opravljen članek.

Vendar so me izkušnje skozi leta naučile, da slaba komunikacija glede plačila za opravljene storitve za sabo lahko prinese veliko slabe volje. Tako na eni kot na drugi strani. Vsekakor slabo vpliva na dolgoročno sodelovanje.

 

Zato sem se tokrat odločila, da Tino Puncer, finančno svetovalko iz Moje denarnice in psihoterapevtko soulworka, povabim v goste, da nam zaupa kakšen odličen nasvet, kako se glede plačila samozavestno pogovarjati s potencialnim naročnikom ali delodajalcem in prek prave komunikacije spogajati boljše cene storitev, ki jih ponujamo, ali višje plačilo za svoje delo.

 

Ogled videa, ki razkriva, kako doseči ceno, s katero se bomo dobro počutili

 

Tina Puncer je v pogovoru izpostavila ogromno zanimivih ugotovitev. Če jih nekaj na kraatko povzamemo:

  • denar = naša energija
  • negativen odnos do denarja = negativen odnos do naše energije
  • ob povišanju cen moramo navesti dober razlog za naše stranke
  • pri usklajevanju glede plačila moramo jasno uskladiti svoja in naročnikova pričakovanja
  • cena naše storitve je odraz naše nezavedna lastne vrednosti
  • s postavljeno ceno se moramo dobro počutiti
  • v pogajanjih ne postavljamo cene prvi
  • vsi si želimo dobrih kupčij
  • naša prepričanja odražajo našo realnost
  • ljudje na naši energetski ravno občutijo, da nam lahko zbijajo cene
  • potrebno je graditi odnos s strankami, ki ne temelji na ceni, temveč na naši edinstvenosti in dodani vrednosti, ki jim jo prinašamo
  • na koncu pogovora, nam je Tina Puncer pripravila tudi preprost in zanimiv izziv…

 

Imate tudi vi kakšno zanimivo anekdoto o dogovorih za vaše plačilo, ki jo lahko delite z nami in našimi bralci, ki  nam lahko služi kot poučna lekcija? Ko ste se za neko plačilo odlično dogovorili ali je bila polomija?

Kaj je po vaše največja ovira, zakaj nam tovrstni pogovori ne gredo radi z jezika?

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>