Andrej Mertelj Anja Horvat Jeromel Komunikacija

Najbolj donosna (korporativna) komunikacija je iskrena in odprta

Verjetno se vsi strinjamo, da je najboljša (korporativna) komunikacija tista, ki je iskrena in odprta.

Me veseli (takšne stranke imamo v Fenomeni najraje :)).

Torej bi kot direktor upali javno priznati, da ste pred časom naredili napako, ki je imela za podjetje neprijetne posledice?

Ali celo javno govoriti o stečaju podjetja oziroma bankrotu?

Kaj pa stranki, bi odprto in po pravici povedali, da ste pri izvedbi neke storitve zanjo drastično ‘zafrknili’?

Ja, verjamem, tukaj se pa pogosto zatakne…

Sicer čisto razumem, saj vem, da nam je to še težje v kulturi in klimi, v kateri živimo. Kako naj  človek mirno in brez zadržkov odprto komunicira kruto resnico, če pa že vnaprej sluti, da bo stigmatiziran in zaničevan?

Če nek podjetnik v svoji karieri naredi več napak oz. doživi več vzponov in padcev, je v Ameriki cenjeno, saj kaže na njegov pogum in pridobljene izkušnje, medtem ko je v Sloveniji to razumljeno kot nekaj, česar se je treba sramovati.

Všeč mi je, da se zadnje čase čedalje več o tem piše tudi v medijih, saj to pomeni, da se omenjeni fenomen osvetljuje in da se ga začenjamo vse bolj zavedati. Ozaveščanje pa je že prvi korak do napredka. Saj ko nekaj prepoznamo, lahko tudi spremenimo.

O tem je govoril tudi moj sogovornik v enem od prejšnjih oddaj Kontekst – direktor in urednik Marketing magazina, ko je omenil, da se podjetja ne smemo bati delati ustvarjalnih napak.

Pred kratkim sva o tem govorili tudi z eno mojih mentoric, ki je lepo dejala: “Danes lahko prevzamem vodenje najbolj odgovornih projektov, ker sem v preteklosti že naredila kakšno napako več kot moj manj izkušen kolega, ki je še brez napak v svoji karieri.”

Če nas ni strah in sram naših napak, iz katerih smo se nekaj naučili, tudi lažje iskreno in odprto komuniciramo. Za kar smo nagrajeni.

Iskrena in odprta komunikacija je namreč ključna za uspeh podjetja. Še posebej je to pomembno v dobi sodobnih komunikacij, kjer komunikacija ne more biti več strogo nadzorovana od vodstva navzdol, temveč ciljne javnosti zdaj aktivno sodelujejo.  Z enim klikom – z eno samo objavo na družbenih medijih – lahko pride v javnost tudi neprijetna resnica oziroma laž. V sekundi je tako narejeno več škode kot je bilo v par letih narejene koristi z vsemi komunikacijskimi prizadevanji.

Zaupanje je v poslu že od nekdaj ključnega pomena. In zaupanje se gradi in doseže z iskrenostjo, resnico in odprtostjo.

Ljudje, stranke, partnerji pač lažje sprejmemo, da je nekdo naredil napako, kot da nam je lagal.

Brutalno resnico, pa naj bo še tako kruta in neprijetna, obožuje in prakticira tudi moj tokratni gost v oddaji Kontekst: Anderj Mertelj, izvršni direktor Datalaba, vodilnega slovenskega podjetja za razvoj poslovne informatike.

Čeprav je Andrej Mertelj velik vizionar in uspešen podjetnik, njegova poslovna pot ni šla ves čas le navzgor. Andrej Mertelj je namreč eden redkih slovenskih podjetnikov (sicer je Slovenijo pred kratkim zapustil in jo zamenjal za Švico), ki odkrito govori o svojih trnjih, ki so ga opraskali na poti do zvezd. Vmes je namreč doživel tudi bankrot, ko je ostal popolnoma brez vsega. A izkušnja ga je okrepila in mu prinesla številne neprecenljive lekcije, zaradi katerih je danes en vidnejših uspešnih poslovnežev.

 

Andrej Mertelj nam je v pogovoru zaupal tudi svojo zanimivo anekdoto oziroma komunikacijski spodrsljaj, na katerega danes gleda z nasmehom, ko pa se je zgodil, pa mu ni bila tako zelo smešna… 

Razkril nam je kako v Datalabu gradijo prepoznavnost podjetja.

Vprašali smo ga tudi o njegovem pogledu na družbena omrežja – kakšne priložnosti/pasti vidi v njih.

Prav tako smo ga nekoliko izzvali z vprašanjem: kako skomunicira svojim strankam ali solastnikom ali potencialnim vlagateljem negativno novico.

Njegove zanimive odgovore in vizionarski pogled izkušenega podjetnika si oglejte v današnjem video intervjuju.

 

Imate tudi vi kakšne zanimive zgodbe o komunikacijskih vzponih in padcih, ki so danes odličen vir smeha, ko jih kot poučne anekdote razlagate svojim kolegom? Veseli bomo, če jih delite tudi z nami in našimi bralci, da se iz njih lahko kaj naučimo. Pogumno jih delite spodaj v komentarjih.

 

P.S.

Naj vam namignem, da je še posebej zanimiv Off the record na koncu, saj je Andrej Mertelj zelo rad nekoliko provokativen s svojimi nekonformističnimi pogledi na stvari.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>