Poslovna boginja Špelca Morojna

Do poslovnega uspeha brez garanja?!

Za začetek še vam zastavim vprašanje, ki sem ga v tokratnem intervjuju v oddaji Kontekst zastavila svoji sogovornici: Kaj je za vas poslovni uspeh?

 

Stop. Vseeno predlagam, da izkoristite ponujeno priložnost in dejansko pomislite.

 

Poslovni (kot kakršenkoli drugi) uspeh se vedno začne pri tej preprosti osnovi. Kako bomo karkoli kreirali v življenju, če sploh ne vemo, kaj želimo ustvarjati in kako bi se radi ob tem počutili?

 

Tako. Z opredelitvijo vizije so postavljeni temelji našega vizionarstva.

 

Vsi uspešni, veliki ustvarjalci začnejo pri viziji, ideji ali sanjah.

Čeprav se zdi vprašanje banalno ali morda celo odbijajoče, je ključnega pomena.

Še več.

Ravno vizija je tista, ki nas motivira, ko se izgubimo na poti, ko ne vidimo konca, ko omagamo, ko nas preplavijo strahovi, ko nam zmanjka energije, ko se pojavijo ovire…

 

Svet izgubil vizijo za lepšo prihodnost

Ker je svet postal tako hiter in natempiran in ker smo nestrpni, želimo pogosto preskočiti osnove, temelje, potem pa se čudimo, zakaj se naša ‘konstrukcija’ kar naprej seseda. Mi pa moramo garati in jo znova in znova krpati, pa kljub temu ostajamo zmedeni, če smo sploh na pravi poti. Delamo dvojno delo, ki za nameček ne prinese želenih rezulatov.

 

Vizije (ki bi bila tudi trajnostno naravnana in družbeno odgovorna) manjka tudi v družbi, saj nam je politiki niso več sposobni ponuditi. Kot lahko spremljamo v medijih so preveč okupirani z zadovoljevanjem ozkih, lastnih interesov.

Vizija (iz katere se potem izpelje strategija) manjka tudi v številnih podjetjih, saj je pogosto edina vizija dobiček in še več dobička. Ampak žal takšna vizija ni niti malo magnetična za celotno četico mravljic, ki jo gradijo, temveč le za lastnike. Pa še njih pušča prazne, saj tudi ko jo dosežejo, niso drastično bolj srečni in izpolnjeni.

 

Zakaj ‘vizija: več dobička’ ne pije vode

Vse več zgodb podjetnikov in milijonarjev lahko slišimo, ko ustvarijo milijone in pridejo do ugotovitve, da jih denar ni osrečil in jih tudi ne bo. Kot je na primer pred časom za Siol dejal novozelandski podjetnik in investitor Nicholas Bartlett: “Danes menim, da me več denarja ne bo bolj osrečilo. Ustvarjanje uspešnih podjetij je moja strast. Pomembno se je zabavati na poti in ne dirkati na cilj.”

 

Bam. Pa smo pri bistvu. To je torej smisel življenja: da smo aktivni in ustvarjamo, a ob tem najdemo tudi užitek in svojo strast.

 

Namesto garanja – ravnovesje ustvarjanja in sproščanja

Seveda se bomo tudi ob takšnem načinu življenja, poslovanja in delovanja še srečali z marsikatero konfliktno situacijo, s stresom, s trenutki, ki bodo zahtevali več napora. A iz njih se bomo učili, rasli, nabirali dobre anekdote (ki jih bomo na stara leta pripovedovali vnukom, he he), se krepili. Na drugi strani pa jih bomo uravnovešali s sprostitvijo, polnjenjem baterij in uživanjem (pa četudi to pomeni preprosto siesto v samoti na naši verandi s kozarčkom rujnega ali ob dobri kavi v še boljši družbi).

 

Naša današnja gostja dr. Špelca Morojna je že stopila na pot novodobnega podjetništva, saj jo je v to prisilil splet neprijetnih okoliščin.

Špelca Morojna je namreč ustanoviteljica Poslovne boginje, ki predstavlja in inspirira novodobne podjetnice in podjetnike, saj k poslu pristopa z duhovne plati in ju združuje.

 

V oddaji sva govorili o tem, kako deluje novodobni podjetnik/podjetnica, da je finančno uspešen in se pri tem ne izčrpava.

 

 

Če čutite stres ali krizo na katerem koli področju vašega življenja, je to znak, da je čas za vpeljavo spremembe. Preden jo vpeljete se zbližajte z vašo vizijo in si oglejte naš zanimiv klepet s Poslovno boginjo Špelco Morojna.

 

Prepričana sem, da bomo vsi skupaj iz leta v leto poslovali vse bolj družbeno odgovorno, trajnostno in v skladu z naravo človeka. Kajti edino tako bomo sploh preživeli (kot posamezniki in kot družba).

 

 

Vseeno pa me zanima tudi vaše mnenje:

Kaj je po vaše poslovni uspeh?

Kje na poti do poslovnega uspeha se vam je (kdaj v preteklosti) najpogosteje zataknilo?

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>