Analiza leta 2015 in načrti za 2016 na področju promocije in marketinga

Anketa med podjetji: Analiza leta 2015 in načrti za 2016 na področju promocije in marketinga

Leto 2016 bodo zaznamovali predvsem digital, odnosi z javnostmi in dogodki

 

Kaj je zaznamovalo ugledna slovenska podjetja v preteklem letu 2015 na področju trženja, promocije, marketinga, odnosov z javnostmi?

Kateri so bili njihovi glavni dosežki na omenjenih področjih in kaj največji izzivi/težave, s katerimi so se soočali pri graditvi/ohranjanju prepoznavnosti?

Kaj si obetajo od leta 2016?

 

Sogovornice iz podjetij UniCredit Bank, Kliping, Kompas in Competo se strinjajo, da se trendi vse bolj nagibajo v smer digitalnih komunikacijskih kanalov. Družbena omrežja postajajo nepogrešljiva tako za manjša kot za večja mednarodna podjetja. V storitveni dejavnosti brez osebnih kontaktov ne gre. Idealni pri tem so izobraževalni dogodki, ki podjetje povežejo s ciljno skupino, slednji pa omogočijo uporabne informacije, ki jim pomagajo pri uresničevanju njihovih ciljev. Tudi prisotnost v medijih vsi prepoznavajo kot ključno aktivnost na področju graditve prepoznavnosti. Rdeča nit večine najrazličnejših trendovskih buzzwordov (od vsebinskega marketinga, native oglaševanja, inbound in outbound marketinga…) so pametni podatki, na podlagi katerih pridobimo informacije o naši ciljni skupini. Te nam pomagajo spoznati našo idealno stranko, da ji lahko ponudimo čim bolj personalizirano in vizualno privlačno vsebino. Torej ključna za marketing, promocijo, trženje, odnose z javnostmi (piar) (p)ostaja vsebina.

 

Pa poglejmo kaj so povedale naše današnje sogovornice.

 

Laura Smrekar, Competo

Laura Smrekar, Competo

Laura Smrekar iz head hunting agencije Competo

Za storitveno dejavnost, z ozko in specifično ciljno skupino, najučinkovitejši osebni kontakti

Dejavnost podjetja Competo, iskanje in izbor kadrov za višji in vrhnji manangement, je z vidika trženja in promocije precej specifična, saj gre za zelo ozko ciljno skupino. Na drugi strani pa so njihova druga, prav tako zelo ključna ciljna skupina, kandidati na trgu. Tu gre tako za aktivne iskalce zaposlitve kot pasivne iskalce novega kariernega izziva.

Ker nagovarjajo tako različne ciljne skupine, se poslužujejo tudi zelo različnih kanalov in orodij komuniciranja. Glede na to, da podjetje Competo deluje v storitveni dejavnosti in je vezano predvsem na ‘ljudi’, je njihova največja priložnost promoviranja in trženja preko neposrednih osebnih kontaktov in pogovorov. Kandidatom pa v Competu omogočajo tudi brezplačne spoznavne razgovore. Cilj teh je, da se s kandidati bolje spoznajo ter ugotovijo skupne možnosti nadaljnega sodelovanja.

 

Nepogrešljivi Facebook, LinkedIn in Twitter ter izobraževalni dogodki

Competo je predvsem v zadnjem letu močno okrepil komunikacijo z deležniki na različnih družbenih omrežjih: Facebook, Linkedin in Twitter. Na teh beležijo reden dvig sledilcev in aktivnih sogovornikov, pove Laura Smrekar.

Njihov pomemben kanal za podjetja/naročnike, ki so ga uporabili tudi v 2015 so večji dogodki z aktualno HR tematiko in zanimivimi sogovorniki s strani gosdpodarstva. Ponosni so, da so uspeli združiti kar dve za njih ključni ciljni skupini; predstavnike top managementa kot tudi HR strokovnjakov. Competovi dogodki pa postajajo vse bolj priljubljeni, saj so na zadnjem gostili kar 250 udeležencev in poželi obilo pohval.

 

Graditev prepoznavnosti tudi skozi redno publiciteto

Competo je od samega pričetka delovanja, 6 let nazaj, aktivno prisoten tudi v vseh relevantnih spletnih in tiskanih medijih, saj skozi vsakodnevne izkušnje/pogovore s številnimi kandidati in podjetji pridobivajo zelo pomembne informacije.
“Zavedamo se poslanstva naše dejavnosti in zavedamo se, da lahko aktivno vplivamo na vse deležnike na trgu dela. Predvsem si prizadevamo okrepiti in spodbubiti mlade, ki se odločajo o izbiri poklica ali karierne poti. V ta namen sem se tudi sama vključila v projekt Finančnega opismenjevanja mladih (idejni vodja projekta so Moje finance), kjer učitelje osnovnih in srednih šol z delavnicami usposabljamo tudi o tematiki izbire poklica, študija v tujini, sanjske službe… Več kot 100 osnovnih in srednjih šol je že vključenih v ta projekt, kjer skozi krožke mlade učijo o upravljanju z denarjem ter karierni tematiki,” je povedala Laura Smrekar, iz podjetja Competo.

 

Najtežji preboj iz nepoznanega v kompetentnega sogovornika na trgu

Na vprašanje, kateri so bili največji marketinški izzivi, s katerimi so se v Competu soočali v preteklem letu, Laura Smrekar partnerica v podjetju Competo odgovarja: “Kar se tiče preteklega leta je težko reči. Stvari so se dejansko odvijale po začrtani poti, kot smo si želeli. Po 6 letih delovanja na trgu je bilo za nas najtežje prva 3, 4 leta, sploh zato, ker smo nastali v času globoke recesije in krize. Potrebno je bilo vložiti ogromno časa in energije na gradnji naše prepoznavnosti. Po letu 2015 pa je za nas postalo bistveno lažje, saj smo si že zgradili določen ugled. V očeh zunanjih deležnikov pa smouspeli vzpostaviti odnos kompetentnega sogovornika.”

 

Ključno bo ohranjanje zaupanja, integirtete in etičnosti

V 2016 in 2017 v podjetju Competo načrtujejo nadaljevanje in nadgradnjo vseh trženjskih in PR-aktivnosti, tako z internimi kot tudi eksternimi deležniki. Ključno se jim zdi predvsem, da ohranijo visoko mero zaupanja, integritete in etičnosti, ki so vodilo njihovega delovanja na vsakem koraku. “Naša želja je, da v letošnjem letu povabimo v Slovenijo na naš 11. dogodek, enega pomembnejših predavateljev in strokovnjakov s področja upravljanja človeških virov. To bo za nas velik korak naprej. Po drugi strani pa bomo v drugi polovici leta in v prihodnjem letu pričeli intenzivno krepiti našo pozicioniranje v celotni jadranski regiji,” zaključuje Laura Smrekar iz Competa.

 

Divna Brkič Hendricks, Kliping

Divna Brkič Hendricks, Kliping

Divna Brkič Hendricks iz podjetja Kliping

Inovativna uporaba družbenih omrežij ponuja največ potencialov

V Klipingu gledajo na dogajanja v družbi in stroki predvsem skozi prizmo medijev.

“Zato odgovor na vprašanje, kaj je zaznamovalo 2015 na področju marketinga, promocije, trženja, PR-a, ne more biti enoznačen. Izkušnje sodelovanja z našimi poslovnimi partnerji (na vseh omenjenih področjih) smo strnili v več ugotovitev,” je dejala Divna Brkič Hendricks, direktorica podjetja Kliping, za spremljanje in analizo medijev.

“Digital je postal ključni odgovor, če smo znali prav postaviti prava vprašanja. Marketing je za promocijo blagovnih znamk in njihovo prepoznavnost še intenzivneje vpletel vse (digitalne) kanale. Družbena omrežja so pri tem bili najbolj izpostavljeni in izkoriščeni, na nekaterih področjih tudi na zelo inovativne načine. Zdi pa se, da PR stroka in praksa teh potencialov v letu 2015 še nista uspela tako dobro izčrpati (kot marketing).”

 

Glavni izzivi: številne novosti, buzzwordi in novi trendi

Leto 2015 je prineslo veliko novih izzivov oglaševalcem, ugotavljajo v Klipingu. Poleg večne enigme merjenja oglaševalskega dela so lansko leto zaznamovale še novosti na področju gledanosti, ‘time-shifta’, eksponentno naraščajoč trend ‘add blockerjev’, nenazadnje tudi pri nas relativno novi marketinški modeli (Zero Paid Media).

“Marketing je še naprej iskal, našel in uporabljal kopico ‘buzzwordov’. Na primer vsebinski marketing, native oglaševanje, inbound in outbound marketing… Vsem definicijam in besedam, ki se lepo slišijo in dobro prodajajo, včasih niso kos niti tako imenovani ‘marketinški strokovnjaki’. Za naročnika, končnega uporabnika, pa je njihova realnost še precej bolj preprosta in empirična,”opisuje Divna Brkič Hendricks iz Klipinga.

 

Vsebina (p)ostaja ključna tudi v prihodnje

V Klipingu dodajajo še naraščajočo potrebo naročnikov po zelo različnih analizah, pametnih podatkih, globljem vpogledu. Zasuk od ‘big data’ k ‘smart data’ je z nekaj pregovorne zamude prišel tudi k nam.

“Ključna za področje marketinga, promocije, trženja, PR-a… (p)ostaja vsebina. Ta je predstavljena na sodobnih mobilnih platformah, vedno bolj in pametneje personalizirana ter vizualna (video),” še dodaja Divna Brkič Hendricks iz Klipinga.

 

Hedvika Usenik, UniCredit Bank

Hedvika Usenik, UniCredit Bank

Hedvika Usenik iz UniCredit Bank

Ohranjanje dolgoročnega in trdnega partnerstva s strankami

“Tudi v Sloveniji smo v zadnjih dveh letih prebudili gospodarsko rast in se kljub težkim razmeram v preteklosti uvrstili med države z dobrimi gospodarskimi dosežki. Za našo banko je pomembna organska rast, ki jo lahko dosegamo le z graditvijo in ohranjanjem trdnega ter dolgoročnega partnerstva z našimi strankami,” pojasnjuje Hedvika Usenik, vodja divizije Poslovanje s prebivalstvom in malimi podjetji v UniCredit Bank Slovenija.

Raziskava zadovoljstva strank, ki jo opravljajo vsako leto v celotni skupini UniCredit in je izvedena s strani mednarodno priznane tržno-raziskovalne agencije TNS, je ponovno pokazala, da imajo najbolj zadovoljne stranke na slovenskem bančnem trgu, vsako leto pa tudi povečujejo delež tistih strank, ki UniCredit Bank priporočajo svojim prijateljem, znancem in poslovnim partnerjem. V lanskem letu je tako UniCredit Bank priporočalo kar 50 % njihovih najbolj zadovoljnih strank.

 

Zaposleni najboljši ambasadorji

V letu 2015 so razširili iniciativo priporočilnega programa ‘Priporočam UniCredit Bank’ na vse njihove zaposlene. V sklopu projekta, ki so ga v Banki poimenovali V Slogi je moč, so združili moči in si zastavili skupne cilje. Sodelavke in sodelavce so spomnili, da so prvi ambasadorji, ki lahko v duhu zaupanja v banko, uspešno priporočajo njihove produkte in storitve svojim znancem, prijateljem ter partnerjem. “Tako skrbimo, da naš dober glas seže do strank na trgu in hkrati sledimo izsledkom raziskave zadovoljstva strank, zato bomo z omenjenim projektom tudi nadaljevali,” pojasnjuje Hedvika Usenik iz UniCredit Bank.

 

Poglabljanje odnosa s svojimi strankami

Trajna, dolgoročna partnerstva se gradijo počasi, na osnovi zaupanja in medsebojnega poznavanja, so prepričani v UniCredit Bank. Le tako lahko vsi partnerji v odnosu dosegajo zastavljene cilje in se veselijo uspeha na trgu. Tudi v lanskem letu so želeli poglobiti odnos z njihovimi strankami, podjetji, s katerimi skupaj pišejo zgodbe o uspehu, na način, da poskrbijo tudi za njihove zaposlene. V okviru projekta, ki so ga poimenovali CIB-RET iniciativa, ponujajo zaposlenim v partnerskih podjetjih, njihove bančne storitve po posebnih pogojih in s posebnimi ugodnostmi.

 

Izobraževalne delavnice in predavanja za stranke

Niso pozabili tudi na mala podjetja, ki se vsakodnevno borijo za svoj prostor na trgu. Že v letu poprej so postavili dobro osnovo za servisiranje teh strank s postavitvijo podjetniških centrov, v letu 2015 pa so pripravili serijo izobraževalnih delavnic in predavanj za mala ter srednja podjetja, kjer so delili znanje in strokovno pomoč na področju financiranja, zavarovanja poslovanja, preverjanja poslovnih partnerjev in drugih uporabnih vsebin iz prve roke.

 

Izboljšanje uporabniške izkušnje strank prek digitalne tehnologije

“Prihodnost bančništva je v rokah digitalne uporabniške izkušnje, saj tržne analize povedo, da si stranka danes želi hitrega, preprostega, toda hkrati varnega bančništva. Banka prihodnosti pogumno krmari med sodobnimi analitičnimi orodji, ki omogočajo prodorno prepoznavanje potreb strank in sprejemanje pametnih odločitev ob pravem času ter med razpoložljivimi družbenimi omrežji, s katerimi banka krepi komunikacijo s svojimi strankami. V preteklem letu smo svojo pozornost namenili prenovi naših internetnih strani, spletne in mobilne banke. Nova podoba, ki bo dokončno zaživela v letu 2016, bo ponudila svežo, izboljšano, predvsem pa drugačno in sodobno uporabniško izkušnjo. V letu 2015 je UniCredit Bank kot prva banka na slovenskem trgu ponudila tudi inovativno rešitev v mobilnem bančništvu. Uvedli so prijavo v spletno in mobilno banko s prstnim odtisom, ki omogoča hitrejše in preprostejše izvajanje tistih storitev, ki jih uporabniki najpogosteje uporabljajo (pregled porabe, arhiv plačil, pregled računov in prometa na računih). Hkrati dostop s prstnim odtisom zagotavlja isto raven varnosti in zaščite,” še dodaja Hedvika Usenik iz UniCredit Bank.

 

Posebne ugodnosti na račun partnerskega sodelovanja

V UniCredit Bank so v letu 2015 okrepili tudi partnersko sodelovanje z nekaterimi pomembnimi ter prepoznavnimi blagovnimi znamkami ter na ta način našim strankam omogočili, da so lahko pridobile posebne ugodnosti pri njihovih partnerjih in produktih. Vzpostavili so sodelovanje z blagovno znamko Apple, na podlagi katerega so strankam omogočili nakup njihovih produktov po nižji ceni.

 

 

Nina Hace, Kompas

Nina Hace, Kompas

Nina Hace iz Kompasa

Najučinkovitejši mediji zunanjega oglaševanja in digitalni kanali

V podjetju Kompas so leto 2015 zaznamovale številne trženjske aktivnosti, ki so jih skrbno načrtovali že leto poprej. “Za našo panogo so izjemno učinkoviti mediji zunanjega oglaševanja, prek katerih smo našim ciljnim skupinam sporočali novosti in najbolj atraktivne ponudbe na Jadranu, Mediteranu in na področju potovanj. Posluževali smo se tudi radijskega oglaševanja in oglaševanja v tisku. O posebnih ponudbah smo redno obveščali stranke prek e-novičk, objav na lastnih spletnih medijih, kot so spletna stran in družbena omrežja: Facebook, Twitter, Instagram,” je povedala Nina Hace, vodja marketinga v Kompasu.

 

Nepogrešljiv osebni stik in nišni klubi zvestobe

V tem uglednem ponudniku turističnih potovanj, pa posebno pozornost vsako leto namenjajo tudi razvoju novih produktov, ki jih tržijo s pomočjo posebnih dogodkov, saj so prepričani, da je osebni stik s potencialnimi strankami izjemnega pomena. V lanskem letu pa so zelo uspešno lansirali tudi Kompas First Ladies Club, ki je zelo dobro zaživel in požel velike prodajne uspehe. V Kompasu se zavedajo, da so njihove zveste stranke, njihove ‘najboljše’ stranke, zato njih še posebej skrbno obveščajo in informirajo s pomočjo personaliziranih sporočil.

 

Magnetizem znanih osebnosti

Svoje produkte v Kompasu tržijo tudi s pomočjo znanih oseb, ki jih vključujejo v programe njihovih produktov in dodajajo vrednost njihovi ponudbi, kot na primer produkt križarjenje Costa Mediteranea s Čuki; produkt otvoritev smučarske sezone v Matreiu z Big Foot Mamo (Na snegu z nami se bo letos treslo!); zimske počitnice z Ribičem Pepetom – Costa Fascinosa; stand up komedijo na Mediteranu z znanimi slovenski komiki (Janez Trontelj, Klemen Bučan, Martina Ipša, Klemen Mauhler); Kompasov klub z Radiem Aktual in Klemnom Bunderlo (Uporabi glas in postani znan obraz); z Rebeko Dremelj in znanimi medijskimi osebnostmi: predstavitev Jadrana, grški zajtrk in predstavitev Mediterana; dolgoletno sodelovanje z radiem Ognjišče in Romanje v Fatimo (posebno letalo)…

 

Novinarska srečanja in sodelovanje z vsemi medijskimi hišami

Na področju odnosov z javnostmi redno sodelujejo z vsemi medijskimi hišami, poleg tega pa soorganizirajo novinarska srečanja in konference za športne organizacije, s katerimi redno sodelujejo v okviru njihovih športnih programov (Košarkarska zveza Slovenije – Evropsko prvenstvo v košarki 2015, Planica – vsako leto, Olimpijski komite Slovenije – Zlati partner, Hokejska zveza Slovenije – Svetovno prvenstvo v hokeju na ledu skupine A ).

 

Športni, navijaški programi odlični za promocijo

“Z zadovoljstvom ugotavljamo, da je Kompas pri pripravi vsebine programov še vedno postavljalec trendov, saj redno uvaja tako nove vsebine, nove aktivnosti, kakor tudi nove destinacije. V veliko zadovoljstvo nam je tradicionalno sodelovanje s slovenskim športom, ki poleg navijaško aktivnih programov gradi tudi na prepoznavnosti Slovenije v svetu kot države in njenih navijačev kot enih najboljših na svetu. V preteklem letu smo oživili ponudbo programov za maturantska potovanja, ki jih tržimo pod blagovno znamko Kompasovi maturantski izleti in prepeljali več kot 1000 maturantov,” je ponosna Nina Hace iz Kompasa.

 

Negotove politične razmere v svetu eden največjih izzivov

Kljub temu pa podjetju Kompas največji izziv in težave predstavljajo svetovni politični dogodki (teroristični napadi: Pariz, Carigrad, Egipt…, begunski val…), ki močno vplivajo na dejavnost turističnih agencij in na njihove letne načrte. “Žal gre za dogodke, na katere ne moremo vplivati, moramo pa na njih ustrezno reagirati in prilagajati ponudbo in skupaj z njimi trženjske aktivnosti,” pravi sogovornica.

 

Leto 2016 bo še bolj usmerjeno v digital in učinkovitost

V letošnjem letu načrtujejo okrepitev njihovih trženjskih aktivnosti v digitalnih medijih, povečati opaženost in dosegati prvi priklic blagovne znamke Kompas s pomočjo integralnih tržnih komunikacij. S širjenjem ponudbe na različne segmente skrbno načrtujejo pojavnost v medijskem prostoru, saj želijo povečati učinkovitost njihovih marketinških aktivnosti. Letos obenem obeležujejo 65 let. Zato v ta namen pripravljajo vrsto zanimivih dogodkov in aktivnosti za splošno in strokovno ter poslovno javnost, nam je zaupala Nina Hace iz Kompasa.

 

K sodelovanju pa vabimo tudi vas, da nam še vi predstavite svoj pogled, izkušnje, izzive in načrte na področju promocije v vašem podjetju. So pri vas stvari podobne ali popolnoma drugačne?

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>